Tým

Matthew Best

Alquist

Matthew Best kombinuje svou rychle rostoucí mezinárodní pověst exponenta velkých wagnerovských  a straussovských rolí s významnou dirigentskou kariérou, v jejímž rámci nabízí vynikající přínosy do nahrávaného repertoáru.

Mezi jeho nejvýznamnější úspěchy v roce 2012/13 patřily reprízy role Komtura (Don Giovanni) pro English National Opera, Berlioz (Roméo et Juliette) s Varšavskou filharmonií pod taktovkou Johna Nelsona, L'enfance du Christ s Bergenskou filharmonií, Matoušovy pašije s The Bach Choir,Tiresias (Oidipus Rex) s BBC Philharmonic a Král Heinrich (Lohengrin) s Welsh National Opera.

K jeho dalším nedávným rolím patří Král Marke (Tristan a Isolda) s Philharmonia Orchestra pod taktovkou Esy-Pekky Salonena, v Bilbao Opera, Welsh National Opera a Oper Leipzig pro Hong Kong Arts Festival, Král Heinrich (Lohengrin) Royal Swedish Opera, Peneois (Daphne) pro Oper Frankfurt a Santa Fe Opera, Swallow (Peter Grimes) pro Royal Opera House, Covent Garden a Opera Oviedo, Sprecher (Kouzelná flétna) pro ROH, Don Pizarro (Fidelio) s Rotterdamskou filharmonií a Valerijem Gergievem a Verdiho Requiem s BBC Philharmonic.

Matthew vystudoval na King’s College, Cambridge a v National Opera Studio a v roce 1982 vyhrál cenu Decca-Kathleen Ferrier. Na počátku své kariéry byl sólistou v Royal Opera House, Covent Garden a jako host vystoupil na mnoha dalších scénách.  Jeho kariéra dosáhla významného mezníku, když zpíval roli Wotana/Poutníka v nové inscenaci Der Ring des Nibelungen na mezinárodním festivalu v Edinburku.

K jeho dalším operním rolím patří Jochanaan (Salome) ve Welsh National Opera, La Roche (Capriccio) pro operu Grange Park, Tsargo (v opeře finské skladatelky Kaiji Saariaho Adriana Mater) pro Santa Fe Opera a Wotan (Siegfried) v Opéra de Lyon. 

V předchozích sezónách k nim patřili také Kurwenal (Tristan a Isolda) pro Théâtre de la La Monnaie v Bruselu, Wotan (Siegfried) a Orest (Elektra) ve Stuttgartu, titulní role v Bludném Holanďanovi pro Opéra de Rouen,Vairochana ve světové premiéře opery Jonathana Harveyho Wagner Dream v Lucembursku, Amsterdamu a Paříži, Scarpia (Tosca), Amfortas (Parsifal), Kurwenal (Tristan a Isolda), Don Pizarro (Fidelio) pro Scottish Opera, Hrabě Walter (Luisa Miller) a Scarpia (Tosca) pro Opera North, Wotan (Der Ring des Nibelungen), Ramfis (Aida), Swallow (Peter Grimes), Král Marke (Tristan a Isolda), Komtur (Don Giovanni) a Jochanaan (Salome) pro English National Opera, Cadmus (Henzeho The Bassarids) v Théâtre de Châtelet v Paříži a v Kolíně nad Rýnem, Flint (Billy Budd) s London Symphony Orchestra, City of Birmingham Symphony Orchestra a Swedish Chamber Orchestra, a Don Pizarro (Leonore, raná verze Fidelia) pod taktovkou Sira Johna Eliota Gardinera na londýnských Proms, v Salcburku, Amsterdamu (Concertgebouw Orchestra)  a v Lincoln Center Festival, New York.

Na koncertních pódiích zpíval Matthew nedávno v Mendelssohnově Eliáši av Elgarově  oratoriu The Dream of Gerontius, v Beethovenově Symfonii č.9, Šostakovičově Symfonii č. 14, ve Verdiho Requiem a v Berliozově oratorio L'Enfance du Christ s významnými orchestry. K jeho nahrávkam patří Leonore, L'enfance du Christ, Billy Budd, Peter Grimes, The Dream of Gerontius, Fallova loutková opera El Retablo di Maese Pedro,  Menottiho komorní opera Martin’s Lie a Rossiniho Lazebník sevilský. 

K současným a budoucím významným bodům jeho kariéry v letech 2013/14 patří Swallow (Peter Grimes) s Accademia Nazionale di Santa Cecilia pod taktovkou Sira Antonia Pappana a v repríze uznávané inscenace této opery v režii Davida Aldena v English National Opera, jakož  i role ve světové premiéře opery britského skladatele Julian Andersona The Thebans (‘Thébané’), také na scéně ENO.

<< zpět